Radio Inspire

Tuesday
Feb 07th
Marime text
  • Mareste fontul
  • Marime default
  • Micsoreaza fontul
Home Sanatate Chestii de mancat Copiii sunt mai predispusi la astm

Copiii sunt mai predispusi la astm

E-mail Print PDF

HamburgerCopiii din ţările dezvoltate care mănâncă cel puţin trei hamburgeri pe săptămână se confruntă cu un risc crescut de astm, potrivit unui studiu internaţional ale cărui concluzii au fost publicate în revista medicală Thorax. În schimb, un regim alimentar bazat pe dieta mediteraneană, bogată în peşte, fructe şi legume, pare să prevină declanşarea acestei afecţiuni. Gabriele Nagel, de la Institutul de Epidemiologie din cadrul Universităţii din Ulm (Germania), a studiat dosarele medicale întocmite pentru 50.000 de copii din 20 de ţări, cu vârstele cuprinse între 8 şi 12 ani, ce au fost monitorizaţi în perioada 1995 - 2005. Chestionarele completate de părinţii acestor copii au oferit informaţii precise despre obiceiurile alimentare ale micuţilor şi despre afecţiunile lor respiratorii. Aproape 30.000 dintre aceştia au fost testaţi şi împotriva alergiilor. Regimul alimentar nu pare a fi asociat cu o sensibilitate crescută faţă de alergenii cunoscuţi, precum polenul, însă pare a avea o influenţă considerabilă asupra frecvenţei de apariţie a astmului.

 

Consumul crescut de fructe a fost asociat cu o proporţie scăzută de apariţie a afecţiunilor respiratorii la copii, atât în ţările dezvoltate, cât şi în ţările sărace. O alimentaţie bogată în peşte îi protejează pe copiii din ţările bogate contra acestor maladii, iar un regim alimentar bogat în legume proaspete îi protejează pe copiii din ţările sărace. Cercetătorii au demonstrat astfel, confirmând studiile precedente, că regimul de tip mediteranean este asociat cu o frecvenţă mai mică a astmului şi a celorlalte afecţiuni respiratorii. În schimb, în ţările dezvoltate, consumul a cel puţin trei hamburgeri pe săptămână a fost asociat cu o frecvenţă mare a astmului şi a afecţiunilor respiratorii. În opinia autorilor acestui studiu, frecvenţa consumului de hamburgeri ar putea fi un indicator al altor factori care ţin de stilul de viaţă, cu atât mai mult cu cât asocierea ei cu riscul crescut de declanşare a astmului nu a fost confirmată în ţările sărace.

Sursa : Mediafax

 
Banner
FacebookMyspaceTwitterYoutubeHI5YahooAIMDiggRSS

Artistul saptamanii

Artist of the week on Radio Inspire

 
Mediafax - The trusted information company

Gazduire premium, pentru clienti premium !

Statistici web Inspire

Members : 50990
Content : 17770
Web Links : 15
Content View Hits : 5100575

Games Brasov - Primul server de jocuri din Brasov!


Transilvania Gringos Rugby

O fata pe saptamana

Fata de la pagina patru !
Cum va fi anul viitor?
 

Cati suntem online :

We have 323 guests and 7 members online