Radio Inspire

Thursday
May 24th
Marime text
  • Mareste fontul
  • Marime default
  • Micsoreaza fontul
Home Sanatate Chestii de baut Consum redus de bauturi dulci scade tensiunea

Consum redus de bauturi dulci scade tensiunea

E-mail Print PDF

Bauturi dulciConsumul redus de băuturi dulci, una dintre principalele surse de zahăr din regimul alimentar al americanilor, contribuie la scăderea tensiunii arteriale, potrivit unui studiu publicat, luni, în revista Circulation, editată de American Heart Association. "Rezultatele acestui studiu ne fac să credem că un consum redus de băuturi dulci şi de zahăr reprezintă un factor important în strategia dietetică de scădere a tensiunii arteriale şi a riscului de apariţie a bolilor cauzate de hipertensiune", a declarat medicul Liwei Chen, profesor la Universitatea Louisiana din SUA, principalul autor al studiului. "Se estimează că o scădere de trei milimetri de coloană de mercur a tensiunii sangvine sistolice are ca rezultat o scădere cu 8% a mortalităţii cauzate de atacurile cerebrale şi cu 5% a mortalităţii cauzate de maladiile coronariene", a adăugat coordonatorul studiului. O astfel de scădere a tensiunii sistolice poate fi obţinută prin reducerea consumului de băuturi dulci cu două pahare în fiecare zi. Cercetătorii americani au analizat datele obţinute de la un grup de 810 adulţi cu vârstele cuprinse între 25 de ani şi 79 de ani, a căror tensiune arterială se situa, la începutul studiului, între valorile 12 cu 8 şi 13,9 cu 8,9, considerate ca limite normale, şi între 14 cu 9 şi 15,9 cu 9,9, considerate limitele hipertensiunii în stadiul I.

 

În timpul acestui studiu de 18 luni, participanţii s-au concentrat asupra scăderii în greutate şi a reducerii tensiunii arteriale prin practicarea de exerciţii fizice, în conjuncţie cu un regim alimentar sănătos. La începutul studiului, voluntarii consumau, în medie, 330 de mililitri de băuturi dulci în fiecare zi. La sfârşitul studiului, ei consumau, în medie, doar jumătate din această cantitate, în fiecare zi. Reducerea consumului de băuturi dulci a fost însoţită de o scădere evidentă a tensiunii sistolice şi diastolice. După luarea în calcul a factorilor de risc obişnuiţi care cauzează hipertensiunea, analiza rezultatelor studiului a relevat faptul că o diminuare a consumului zilnic de băuturi dulci a fost asociată cu o scădere de 1,8 milimetri de coloană de mercur a tensiunii sistolice şi de 1,1 milimetri coloană de mercur a tensiunii diastolice, pe o perioadă de 18 luni. Adulţii americani consumă în medie 0,8 litri de băuturi dulci în fiecare zi, în special băuturi carbogazoase, limonade şi sucuri de fructe. Băuturile din categoria "light" nu au fost incluse în acest studiu.

Sursa : Mediafax

 
Banner
FacebookMyspaceTwitterYoutubeHI5YahooAIMDiggRSS

Artistul saptamanii

Artist of the week on Radio Inspire

 
Mediafax - The trusted information company

Gazduire premium, pentru clienti premium !

Statistici web Inspire

Members : 89059
Content : 17770
Web Links : 15
Content View Hits : 5824116

Games Brasov - Primul server de jocuri din Brasov!


Transilvania Gringos Rugby

O fata pe saptamana

Fata de la pagina patru !
Cum va fi anul viitor?
 

Cati suntem online :

We have 413 guests and 59 members online