Consumul moderat de alcool în timpul sarcinii nu are efecte secundare, ba chiar este benefic copiilor de sex masculin, arată un studiu britanic. Băieţii născuţi din mame care au consumat cumpătat alcool în timpul sarcinii se poartă mai frumos şi sunt mai inteligenţi decât cei aduşi pe lume de mamele care au stat departe de pahar, arată un studiu realizat de cercetătorii britanici de la University College London. Ei au descoperit astfel că nu există nici o legătură între băutul ocazional în timpul sarcinii şi problemele de comportament şi cognitive ale copiilor în vârstă de3 ani, informează guardian.co.uk. Oamenii de ştiinţă au constatat că băieţii născuţi din mame care au dus din când în când paharul la gură cât timp au fost gravide au cu 40% mai multe şanse să nu prezinte probleme de comportament şi cu 30% mai multe şanse să nu devină hiperactivi decât cei născuţi din femei abstinente. De asemenea, ei s-au descurcat mai bine la teste de vocabular şi s-au dovedit mai pricepuţi în a identifica forme, culori, litere şi numere. În cazul fetelor, nu s-a putut elimina complet factorul social din ecuaţie (statutul familiilor), astfel că s-a renunţat la creionarea unor rezultate. “E posibil ca mamele moderat consumatoare să fie mai relaxate, iar asta contribuie pozitiv la comportamentul şi abilităţile cognitive ale copiilor”, a declarat Yvonne Kelly, coordonatoarea studiului.
Ea a subliniat însă că doar pentru vârsta de 3 ani nu există afecţiuni, asta nu înseamnă că alcoolul consumat de mame nu poate avea ulterior efecte negative asupra copiilor. Cercetătorii fac în prezent analize pe aceiaşi copii, ajunşi între timp la vârsta de cinci ani. Contrar concluziilor noului studiu, Ministerul Sănătăţii din Marea Britanie a subliniat că femeile gravide trebuie să stea departe de alcool.
Sursa : Cotidianul











